W celu nawiązania kontaktu z Kancelarią osoby mające trudności w komunikowaniu się (osoby uprawnione) mogą skorzystać z następujących środków komunikacji:
- poczta elektroniczna
- dostęp do informacji publicznej: bip@kprm.gov.pl,
- dostęp do archiwum: archiwum@kprm.gov.pl,
- skargi i wnioski: kontakt@kprm.gov.pl,
- faks – 48 22 694 66 79
- platforma e-PUAP http://bip.kprm.gov.pl/portal/kpr/85/1327/Elektroniczna_Skrzynka_Podawcza.html
- wizyta w siedzibie Kancelarii lub w Archiwum Rady Ministrów w godzinach przyjęć interesantów.
Osoby uprawnione, kontaktując się z pracownikami KPRM, mogą skorzystać z osoby przybranej lub nieodpłatnej usługi tłumaczeniowej (PJM - Polski System Języka Migowego, SJM - System Języka Migowego).
- Aby skorzystać z pomocy osoby przybranej, osoba uprawniona musi każdorazowo zgłosić (formularz) ten fakt – drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty – na co najmniej jeden dzień przed planowaną wizytą. Kancelaria nie wymaga od osób przybranych dokumentów poświadczających znajomość PJM lub SJM .
- Zapotrzebowanie na usługę tłumaczeniową (formularz) musi być zgłoszone na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą. W obu przypadkach decyduje data wpływu zgłoszenia do Kancelarii.
Aby umożliwić właściwą organizację po stronie urzędu, uprzejmie prosimy o zastosowanie się do poniższych zaleceń:
- w sprawach dot. informacji publicznej należy zaznaczyć odpowiednie pole na wniosku o udostępnienie informacji publicznej, wypełnić formularz zgłoszeniowy osoby przybranej lub/i zapotrzebowania na usługę tłumaczeniową, a następnie przesłać wniosek z załączonym właściwym formularzem;
- w przypadku skarg i wniosków należy wypełniony formularz zgłoszeniowy osoby przybranej lub/i zapotrzebowania na usługę tłumaczeniowąprzesłaćdo Departamentu Spraw Obywatelskich. Przesłanie formularzy do DSO następuje w sposób tożsamy ze składaniem wniosków i skarg;
- w przypadku wnioskowania o udostępnienie materiałów Archiwum Rady Ministrów na miejscu należy we wniosku zaznaczyć potrzebę skorzystania z osoby przybranej lub/i usługi tłumaczeniowej i przesłać wniosek z odpowiednim formularzem do Archiwum.
Obsługa osób z dysfunkcjami narządów ruchu
Uprzejmie informujemy, że osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mogą dostać się do budynku Kancelarii wyposażonym w podjazd wejściem głównym (Al. Ujazdowskie 1/3). Aby zapewnić sprawną obsługę wizyty przez urząd, uprzejmie prosimy o wcześniejsze poinformowanie, w wybrany przez Państwa sposób, że w ramach planowanej wizyty chcą Państwo skorzystać z powyższej możliwości.